Γειά σας και καλώς ήλθατε.Εδώ στο πρώτο μας κείμενο θα πιάσουμε το" νήμα απ'την αρχή". Θα θυμηθούμε όρους και στυλ. Νιώθω την ανάγκη να το κάνω, γιατί έχω καιρό να τα επαναφέρω στη μνήμη μου, και είναι χρήσιμο να τα θυμόμαστε πότε-πότε.
Μα.........
... όλα αρχίζουν με ένα σκίτσο
Μάθημα Σχέδιο Μόδας. 1
http://www.youtube.com/watch?v=jAG3ISHP2BA&feature=related
Ο όρος lifestyle χρησιμοποιήθηκε από τον ψυχίατρο Άλφρεντ Άντλερ, στις αρχές του 20ου αιώνα, για να περιγράψει τον συγκεκριμένο τρόπο που ο κάθε άνθρωπος ανταποκρίνεται ή αποφεύγει στις βασικές καταστάσεις της ζωής: την φιλία, τον έρωτα και την εργασία. Για την ιστορία θα αναφέρουμε ότι ο Άντλερ χώρισε τους ανθρώπινους τύπους σε τέσσερις κατηγορίες: ο εξουσιαστικός τύπος, ο ωφελιμιστικός τύπος, ο τύπος της αποφυγής (ευθυνόφοβος), και ο κοινωνικά χρήσιμος τύπος.
Ο όρος lifestyle χρησιμοποιήθηκε στη συνέχεια από τους κοινωνιολόγους οι οποίοι με αυτόν περιέγραψαν τις κοινωνικές ομάδες και τις συνήθειές τους. Στις μέρες μας χρησιμοποιείται από τους μαρκετίστες και τους διαφημιστές, για να περιγράψει τις ομάδες – στόχους (target groups). Με αυτό τον τρόπο ομαδοποιούν τους ανθρώπους με βάση τις καταναλωτικές τους συνήθειες και προτιμήσεις και τα ενδιαφέροντά τους στην ψυχαγωγία, με σκοπό να απευθυνθούν σε αυτούς πιο αποτελεσματικά και γιατί όχι να τους κατευθύνουν. Δεν είναι τυχαίο που ονομάζουν τους ανθρώπους «στόχους» είτε είναι άτομα, είτε ομάδες ανθρώπων. Η κάθε μια από τις καταναλωτικές ομάδες, (που τα εγχώρια περιοδικά lifestyle ονομάζουν φυλές), έχει τις δικές τις προτιμήσεις σε διάφορα καταναλωτικά είδη.
Εδώ θα δούμε συνοπτικά τις βασικές κατατάξεις.
Κεντρική Αφρική
Το στυλ έθνικ
Το στυλ έθνικ έχει απευθείας αναφορά σε παραδόσεις λαών που είναι στο περιθώριο των παγοσμιοποιημένων δυτικών κοινωνιών. Ινδία, Αφρική, Ινδιάνοι της Αμερικής, λαοί της Μεσογείου, αποτελούν τις πολιτιστικές και αισθητικές αναφορές του στυλ έθνικ.
Ελλάδα-τσάντα του προηγούμενου αιώνα.
Το οικολογικό στυλ
Οι άνθρωποι που δίνουν προτεραιότητα στην προστασία του περιβάλλοντος, υιοθετούν αυτό το στυλ. Συχνά είναι άνθρωποι με ανεπτυγμένη συνείδηση κοινωνικής ευθύνης, και μεταφυσικές ανησυχίες Τα ρούχα και τα κοσμήματα που επιλέγουν είναι κατασκευασμένα από ανακυκλωμένα υλικά, ή από εταιρίες που δηλώνουν ότι τα υλικά που χρησιμοποιούν παράγονται με διαδικασίες φιλικές προς το περιβάλλον.
Το Μοντέρνο στυλ.
Οι μοντέρνοι αγαπούν τη νεωτερικότητα την δημιουργικότητα και την καινοτομία. Αναζητούν συνεχώς νέες ιδέες( new look) και ψάχνουν τους καινούργιους designers που το εκφράζουν. Με αυτή την έννοια το μοντέρνο στυλ υιοθετεί τις καινούργιες τάσεις. Σε αυτή την κατηγορία ανθρώπων απευθύνονται και τα γεωμετρικά κοσμήματα με λιτές γραμμές που έχουν φανατικό κοινό στη Γερμανία και στις Σκανδιναβικές χώρες.Οι μινιμαλιστικές φόρμες χαρακτηρίζουν το μοντέρνο στυλ
navy look
Το στυλ Gothic*
Συνοδεύει ένα αινιγματικό τρόπο ζωής, με αποκρυφιστικές και μυστικιστικές ανησυχίες. Το στυλ gothic στην αρχιτεκτονική στη λογοτεχνία στα ρούχα και στα κοσμήματα είναι το εντυπωσιακά πλούσιο και δραματικό στυλ, η σκοτεινή πλευρά της πολυτέλειας. Τα παραφορτωμένα κοσμήματα σε ασπρόμαυρα χρώματα είναι τα πιο χαρακτηριστικά κοσμήματα gothic.
Το στυλ Μποέμ.
Είναι το ανέμελο, και αντισυμβατικό στυλ,που υιοθετούν καλλιτέχνες, άνθρωποι που αγαπούν τα ταξίδια, άνθρωποι που δεν είναι προσκολλημένοι στα υλικά αποκτήματα. Τα κοσμήματα των μποέμ σνομπάρουν τη μόδα, έχουν προσωπικό στυλ και φτιάχνονται από μοναχικούς καλλιτέχνες, και όχι σε μεγάλα εργοστάσια. Ο μποέμ έχει σε ιδιαίτερη εκτίμηση ότι κατασκευάζει μόνος του, γιατί έχει την προσωπική του σφραγίδα.
Ο κάθε άνθρωπος με το στυλ του, τα ρούχα, την κόμμωση και τα αξεσουάρ, στέλνει κωδικοποιημένα αλλά αναγνωρίσιμα μηνύματα στο περιβάλλον του για τον τρόπο σκέψης και την κοσμοθεωρία του. Και πηγαίνοντας λίγο παραπέρα, όπως λέει ο καθηγητής ψυχολογίας στο πανεπιστήμιο του Νιού Μέξικο G. Miller : «Τα πτυχία του Ηarvard και τα iphones (ο καθηγητής εννοεί τα ισχυρά status symbol της εποχής μας) εκπέμπουν ακριβώς τα ίδια σήματα με αυτά που στέλνει ένα αρσενικό παγώνι επιδεικνύοντας την ουρά του, δηλαδή δείχνουν σε πιθανούς φίλους, συντρόφους ή ακόμη και ανταγωνιστές πόσο ανώτερος και έξυπνος είναι ο κάτοχός τους»
Πηγή:
*Δαχτυλίδι νεκροκεφαλή και φίδι με μαύρα και διάφανα διαμάντια. Τιμή 11.500 Λίρες. Μπορεί να το χαρακτηρίσετε γκόθικ, μπορεί να το χαρακτηρίσετε σατανιστικό, ή ακόμη να σας φαίνεται αποκρουστικό. Είναι πάντως το στυλ κοσμημάτων που σύστησαν τον Theo Fennell στο ευρύ κοινό.
Εικόνες
http://www.delfini1922.gr/mouseio.php
Body suit by Maja Polokova - ShopCurious.com
http://www.anniesattic.com/beading_and_jewelry/list.html?cat_id=1105
Crocheted body suit - ShopCurious.com
... όλα αρχίζουν με ένα σκίτσο
Μάθημα Σχέδιο Μόδας. 1
http://www.youtube.com/watch?v=jAG3ISHP2BA&feature=related
Ο όρος lifestyle χρησιμοποιήθηκε από τον ψυχίατρο Άλφρεντ Άντλερ, στις αρχές του 20ου αιώνα, για να περιγράψει τον συγκεκριμένο τρόπο που ο κάθε άνθρωπος ανταποκρίνεται ή αποφεύγει στις βασικές καταστάσεις της ζωής: την φιλία, τον έρωτα και την εργασία. Για την ιστορία θα αναφέρουμε ότι ο Άντλερ χώρισε τους ανθρώπινους τύπους σε τέσσερις κατηγορίες: ο εξουσιαστικός τύπος, ο ωφελιμιστικός τύπος, ο τύπος της αποφυγής (ευθυνόφοβος), και ο κοινωνικά χρήσιμος τύπος.
Ο όρος lifestyle χρησιμοποιήθηκε στη συνέχεια από τους κοινωνιολόγους οι οποίοι με αυτόν περιέγραψαν τις κοινωνικές ομάδες και τις συνήθειές τους. Στις μέρες μας χρησιμοποιείται από τους μαρκετίστες και τους διαφημιστές, για να περιγράψει τις ομάδες – στόχους (target groups). Με αυτό τον τρόπο ομαδοποιούν τους ανθρώπους με βάση τις καταναλωτικές τους συνήθειες και προτιμήσεις και τα ενδιαφέροντά τους στην ψυχαγωγία, με σκοπό να απευθυνθούν σε αυτούς πιο αποτελεσματικά και γιατί όχι να τους κατευθύνουν. Δεν είναι τυχαίο που ονομάζουν τους ανθρώπους «στόχους» είτε είναι άτομα, είτε ομάδες ανθρώπων. Η κάθε μια από τις καταναλωτικές ομάδες, (που τα εγχώρια περιοδικά lifestyle ονομάζουν φυλές), έχει τις δικές τις προτιμήσεις σε διάφορα καταναλωτικά είδη.
Εδώ θα δούμε συνοπτικά τις βασικές κατατάξεις.
Κεντρική Αφρική
Το στυλ έθνικ
Το στυλ έθνικ έχει απευθείας αναφορά σε παραδόσεις λαών που είναι στο περιθώριο των παγοσμιοποιημένων δυτικών κοινωνιών. Ινδία, Αφρική, Ινδιάνοι της Αμερικής, λαοί της Μεσογείου, αποτελούν τις πολιτιστικές και αισθητικές αναφορές του στυλ έθνικ.
Ελλάδα-τσάντα του προηγούμενου αιώνα.
Το οικολογικό στυλ
Οι άνθρωποι που δίνουν προτεραιότητα στην προστασία του περιβάλλοντος, υιοθετούν αυτό το στυλ. Συχνά είναι άνθρωποι με ανεπτυγμένη συνείδηση κοινωνικής ευθύνης, και μεταφυσικές ανησυχίες Τα ρούχα και τα κοσμήματα που επιλέγουν είναι κατασκευασμένα από ανακυκλωμένα υλικά, ή από εταιρίες που δηλώνουν ότι τα υλικά που χρησιμοποιούν παράγονται με διαδικασίες φιλικές προς το περιβάλλον.
Το Μοντέρνο στυλ.
Οι μοντέρνοι αγαπούν τη νεωτερικότητα την δημιουργικότητα και την καινοτομία. Αναζητούν συνεχώς νέες ιδέες( new look) και ψάχνουν τους καινούργιους designers που το εκφράζουν. Με αυτή την έννοια το μοντέρνο στυλ υιοθετεί τις καινούργιες τάσεις. Σε αυτή την κατηγορία ανθρώπων απευθύνονται και τα γεωμετρικά κοσμήματα με λιτές γραμμές που έχουν φανατικό κοινό στη Γερμανία και στις Σκανδιναβικές χώρες.Οι μινιμαλιστικές φόρμες χαρακτηρίζουν το μοντέρνο στυλ
navy look
Το στυλ Gothic*
Συνοδεύει ένα αινιγματικό τρόπο ζωής, με αποκρυφιστικές και μυστικιστικές ανησυχίες. Το στυλ gothic στην αρχιτεκτονική στη λογοτεχνία στα ρούχα και στα κοσμήματα είναι το εντυπωσιακά πλούσιο και δραματικό στυλ, η σκοτεινή πλευρά της πολυτέλειας. Τα παραφορτωμένα κοσμήματα σε ασπρόμαυρα χρώματα είναι τα πιο χαρακτηριστικά κοσμήματα gothic.
Το στυλ Μποέμ.
Είναι το ανέμελο, και αντισυμβατικό στυλ,που υιοθετούν καλλιτέχνες, άνθρωποι που αγαπούν τα ταξίδια, άνθρωποι που δεν είναι προσκολλημένοι στα υλικά αποκτήματα. Τα κοσμήματα των μποέμ σνομπάρουν τη μόδα, έχουν προσωπικό στυλ και φτιάχνονται από μοναχικούς καλλιτέχνες, και όχι σε μεγάλα εργοστάσια. Ο μποέμ έχει σε ιδιαίτερη εκτίμηση ότι κατασκευάζει μόνος του, γιατί έχει την προσωπική του σφραγίδα.
Ο κάθε άνθρωπος με το στυλ του, τα ρούχα, την κόμμωση και τα αξεσουάρ, στέλνει κωδικοποιημένα αλλά αναγνωρίσιμα μηνύματα στο περιβάλλον του για τον τρόπο σκέψης και την κοσμοθεωρία του. Και πηγαίνοντας λίγο παραπέρα, όπως λέει ο καθηγητής ψυχολογίας στο πανεπιστήμιο του Νιού Μέξικο G. Miller : «Τα πτυχία του Ηarvard και τα iphones (ο καθηγητής εννοεί τα ισχυρά status symbol της εποχής μας) εκπέμπουν ακριβώς τα ίδια σήματα με αυτά που στέλνει ένα αρσενικό παγώνι επιδεικνύοντας την ουρά του, δηλαδή δείχνουν σε πιθανούς φίλους, συντρόφους ή ακόμη και ανταγωνιστές πόσο ανώτερος και έξυπνος είναι ο κάτοχός τους»
Πηγή:
*Δαχτυλίδι νεκροκεφαλή και φίδι με μαύρα και διάφανα διαμάντια. Τιμή 11.500 Λίρες. Μπορεί να το χαρακτηρίσετε γκόθικ, μπορεί να το χαρακτηρίσετε σατανιστικό, ή ακόμη να σας φαίνεται αποκρουστικό. Είναι πάντως το στυλ κοσμημάτων που σύστησαν τον Theo Fennell στο ευρύ κοινό.
Εικόνες
http://www.delfini1922.gr/mouseio.php
Body suit by Maja Polokova - ShopCurious.com
http://www.anniesattic.com/beading_and_jewelry/list.html?cat_id=1105
Crocheted body suit - ShopCurious.com