Πέμπτη 4 Ιουλίου 2013

Καφτάνι. Ένα ρούχο με ιστορία

Η Σοφία Λόρεν με ένα καφτάνι της Eva Mendes 
Το καφτάνι είναι ένα ρούχο με ιστορία.
Είναι ένας ουδέτερος  μακρύς "χιτώνας", καθημερινό ή και επίσημο ανδρικό και γυναικείο ένδυμα για πολλούς λαούς της Ανατολής και της Αφρικής.
 Οι νεώτεροι στη Δύση το έχουν κατατάξει στα "έθνικ "κομμάτια και στα πρόχειρα  γυναικεία κυρίως ρούχα, αλλά αυτό σε γενικές γραμμές  δεν είναι σωστό.
Το λεξικό αναφέρει:καφτάνι > τουρκική kaftan > περσική  qaftan
 Ουσιαστικό -ουδέτερο -καφτάνι
-μακρύς χιτώνας, επίσημο ανδρικό ένδυμα στην Ανατολή
-πρόχειρο ριχτό γυναικείο ρούχο
Στη χώρα μας, από απαραίτητο "μισοφόρι"  κάθε παραδοσιακής ενδυμασίας(2)  κι αφού εξωστρακίστηκε για περισσότερο από εξήντα χρόνια,  εισέβαλε ξανά σαν ιδιαίτερο ένδυμα του  ροκ συγκροτήματος " Aphrodite’s Child " και  κυρίως  επειδή  φορέθηκε για πολλά χρόνια από τον  καλλίφωνο και διάσημο  Ντέμη Ρούσσο. Τη δεκαετία του 60 το έλεγαν "κελεμπία" , και εκτός από τους λαούς που προαναφέραμε, το υιοθέτησαν σαν ρούχο για κάποια χρόνια  και οι μποέμ νέοι της Δύσης* σαν αντίδραση στο ασφυκτικό και σοβαροφανές στυλ της εποχής.
Τα παιδιά  της Αφροδίτης(1)
Γιατί μια σύγχρονη γυναίκα  να το προτιμήσει; 
Το καφτάνι επιτρέπει στο σώμα να κινείται ελεύθερα, είναι δροσερό και  άνετο,  ιδανικό για τις μεγάλες ζέστες και τα πολύωρα ταξίδια.


Πέφτει χαλαρά  στο σώμα και κρύβει τις ατέλειες. Κρύβει την κοιλιά  και  τα ψωμάκια  αν υπάρχουν,  κόβει κιλά από τις παχουλές, προσθέτει όγκο στις αδύνατες και ο κατάλογος των προτερημάτων του είναι μακρύς.
 Είναι αέρινο και απίστευτα άνετο. Πλένεται και στεγνώνει  εύκολα. Ένα μακρύ καφτάνι μπορεί να φορεθεί άνετα παντού. Είναι ένα βασικό και διαχρονικό κομμάτι  της  γκαρνταρόμπας  που φοριέται  ημέρα και  νύχτα όλο το καλοκαίρι.
Στις πρωινές εμφανίσεις συνδυάζεται  με χαμηλά πέδιλα ακόμη και σαγιονάρες, μαγιό και καπέλο.
Για τις βόλτες στα μπαράκια και τις ντίσκο συνδυάζεται με ψηλότερα παπούτσια και κοσμήματα έθνικ ή μοντέρνα. Τα  μακριά  αρέσουν και βολεύουν τις γυναίκες που δεν θέλουν  να κυκλοφορούν  ημίγυμνες στις παραλίες. Αν είναι πιο κοντά φοριούνται  με  σορτς ή μόνο με το μαγιό στις διακοπές.
Υπάρχουν πολλές επιλογές. Κοντά ή μακριά, μονόχρωμα  ή εμπριμέ και κεντημένα, υπάρχουν στην αγορά τόσα πολλά σχέδια που μπορούν να ικανοποιήσουν κάθε γούστο.
Το καφτάνι πηγαίνει σε όλες, πηγαίνει με όλα και πάει παντού. 
Οι τρεις εκδοχές που βλέπετε στις εικόνες πιστεύω ότι περιγράφουν καλά τις δυνατότητες που προσφέρει.
-
Πως  ράβεται;
Το  καφτάνι είναι ένα κατάλληλο ρούχο για να ξεκινήσει να ράψει  κάποιος αρχάριος. Είναι  εύκολο να γίνει, δεν χρειάζεται κάποιο ειδικό σχέδιο αρκεί να έχουν παρθεί τα μέτρα σωστά. Και αν αποτύχει θα είναι ένα άνετο ρούχο για το σπίτι σαν ρόμπα ή  νυχτικό.Εδώ οδηγίες.
-
(1)Ποια ήταν τα παιδιά της Αφροδίτης;
Οι Aphrodite’s Child ( συντομογραφία AC) ήταν ελληνικό συγκρότημα προοδευτικής ροκ μουσικής που ιδρύθηκε το 1967 από τους Βαγγέλη Παπαθανασίου (πλήκτρα), Ντέμη Ρούσσο (μπάσο κιθάρα και φωνητικά), Λουκά Σιδερά (ντράμς και φωνητικά), και Αργύρη “Silver” Κουλούρη (κιθάρα).
Ο Παπαθανασίου και ο Ρούσσος είχαν ήδη επιτυχία στην Ελλάδα παίζοντας παλιότερα στους Formynx και στους Idols αντίστοιχα. Η πρώτη τους κοινή ηχογράφηση ως AC ήταν στο άλμπουμ In concert and in Studio του Γιώργου Ρωμανού.
Περισσότερα εδώ: http://alienspsychoswildthings.wordpress.com/tag/greek-bands
-
(2)Η φανέλα, που φορούν κατάσαρκα οι γυναίκες, είναι ραμμένη με άσπρο μάλλινο ή βαμβακερό ύφασμα υφασμένο από τις ίδιες.
-
*Η γενιά που έμεινε στην ιστορία σαν "παιδιά των λουλουδιών".
-
Εικόνες
http://www.inews.gr/141/Get-the-look-tis-Eva-Mendes.htm
http://www.jenny.gr/sunday-look-foreste-to-kaftani-sas/gallery/169340/
Δείτε περισσότερα σχέδια.
http://fe-mail.gr/pages/posts/fashion/fashion8124.php
http://www.i-diadromi.gr/2012/06/blog-post_4326.html

Η ψυχολογία των χρωμάτων και η χρήση τους στα λογότυπα


Πως μας επηρεάζουν και τι ρόλο παίζουν.

Η ψυχολογία των χρωμάτων ερευνάται από τους ψυχιάτρους εδώ και αρκετό καιρό. Ένας από τους πρώτους που προσπάθησαν να καταλάβουν πως επιδρούν τα χρώματα στα συναισθήματά μας, ήταν ο Ελβετός ψυχίατρος Carl Jung, ο οποίος τα μελέτησε στις αρχές του 20ου αιώνα.

Ο Jung πίστευε πως οι άνθρωποι θα μπορούσαν να εκφράσουν τα συναισθήματα τους μέσα από τα χρώματα, ενώ χρησιμοποίησε μία θεραπεία “ζωγραφικής” ώστε να καθορίσει τις ασυναίσθητες επιρροές του κάθε χρώματος στους ανθρώπους. Όσοι ασχολούνται με το μάρκετινγκ, θα πρέπει να δώσουν ιδιαίτερη προσοχή στα χρώματα που θα χρησιμοποιήσουν σε κάποιο λογότυπο.



Πράσινο 

Το πράσινο συνήθως συναντάται στο περιβάλλον και σε λογότυπα που έχουν να κάνουν με φυτά, για το λόγο αυτό χρησιμοποιείται κατά κόρον από ανθοπωλεία και αρχιτέκτονες τοπίου. Ακόμα, είναι το χρώμα που αποπνέει ηρεμία και ειρήνη. Το πράσινο επίσης είναι καλό χρώμα για τις επιχειρήσεις που σχετίζονται με τα χρηματοοικονομικά καθώς  αντιπροσωπεύει τον πλούτο. Οι γιατροί, οι οδοντίατροι και οι εταιρίας υγειονομικής περίθαλψης, χρησιμοποιούν συχνά το πράσινο για να συμβολίσουν την καλή υγεία και ευεξία, ενώ επίσης χρησιμοποιείται από ανθοπωλεία και αρχιτέκτονες κήπου.


Αποχρώσεις του μπλε

Οι κατασκευαστές αρωματικών χώρου αλλά και βαμβακερών σεντονιών, χρησιμοποιούν ελαφρές αποχρώσεις του μπλε για την προώθηση της φρεσκάδας. Από την άλλη, βαθύ μπλε λογότυπα χρησιμοποιούνται συνήθως από ακαδημαϊκούς φορείς.
Σε γενικές γραμμές οι μπλε αποχρώσεις συνδέονται με την ασφάλεια, την αξιοπιστία και την αυθεντία. Για το λόγο αυτό πολλές εταιρίες ηλεκτρονικών και ηλεκτρικών συσκευών το προτιμούν, αφού θέλουν να προωθήσουν ένα αξιόπιστο προϊόν. Σκεφτείτε για παράδειγμα τις Samsung, IBM, Intel, Hewlett Packard, General Electric και άλλες.


Έντονο κόκκινο

Το κόκκινο χρώμα συμβολίζει τη διορατικότητα, την έντονη πείνα αλλά και την προσφορά βοήθειας σε θέματα υγείας. Για παράδειγμα ο Ερυθρός Σταυρός ή ακόμα και εστιατόρια όπως τα Goodys. Για δεκαετίες, το κόκκινο χρώμα έχει χρησιμοποιηθεί ώστε να ενημερώνεται το κοινό για κάτι σημαντικό. Μπορεί κανείς εύκολα να καταλάβει γιατί οι απαγορευτικές πινακίδες έχουν κόκκινο χρώμα ή γιατί επιλέχθηκε το κόκκινο χρώμα στα φανάρια.

Επίσης το κόκκινο έχει συνδυαστεί με τη δύναμη. Το λογότυπο του Superman διαθέτει ένα ισχυρό κόκκινο χρώμα που αποδεικνύει την υπερδύναμη του σούπερ ήρωα. Η Ferrari μάλιστα έχει προτιμήσει αυτό το χρώμα, ως το βασικό της, ώστε να δείξει την ξεκάθαρη δύναμη των αυτοκινήτων της. Τέλος, το κόκκινο είναι το χρώμα του πάθους, έτσι δε θα μπορούσε να λείπει από την εμπορία και τη διαφήμιση καλλυντικών.

Απαλό κίτρινο

Οι αποχρώσεις του κίτρινου χρησιμοποιούνται για δείξει κανείς την εξυπηρετικότητα και τη γνώση της εταιρίας. Για παράδειγμα ο χρυσός οδηγός ή η εταιρία courier UPS. Το κίτρινο επίσης χρησιμοποιείται από ξενοδοχεία τροπικών προορισμών αλλά και εταιρίες που ασχολούνται με την ηλιακή ενέργεια. Τέλος, το κίτρινο δίνει μία αίσθηση ευτυχίας και ζεστασιάς αλλά πολλές φορές λειτουργεί και προειδοποιητικά. Πολλές πινακίδες που μας ενημερώνουν για έργα ή παρακάμψεις χρησιμοποιούν το συγκεκριμένο χρώμα.


Πολύχρωμα λογότυπα

Δεν είναι τυχαίο που μεγάλες εταιρίες όπως η Pepsi Cola, η Microsoft, η Apple ή η Google, χρησιμοποιούν περισσότερα από δύο χρώματα στα λογότυπα τους. Με το συνδυασμό αυτών των χρωμάτων προσπαθούν να μας κάνουν να σκεφτούμε τι αντιπροσωπεύει κάθε χρώμα. Ο εγκέφαλος μας συνδέει τα βασικά χρώματα με πολλές ταυτόχρονα έννοιες. Όπως αυτές της ειρήνης, της αυτοπεποίθησης, της αυθεντίας και της εμπιστοσύνης.
Η ψυχολογία των χρωμάτων έχει μελετηθεί ιδιαίτερα από τους εμπόρους, τους διαφημιστές και τους γραφίστες, και είναι σημαντικό να γνωρίζει κανείς ποια χρώματα εξυπηρετούν καλύτερα την εικόνα που θέλει υιοθετήσει για την προώθηση ενός προϊόντος ή μίας υπηρεσίας.
Το κείμενο είναι από το http://www.axortagos.gr