Παρασκευή 8 Νοεμβρίου 2013

τα καρό στη μόδα

Γεια σας φίλοι.
Σάστισα σήμερα  όταν τυχαία έπεσα σε μια εικόνα που υποτίθεται πως μας μυούσε στις νέες τάσεις της μόδας. Δεν ήταν δυνατόν να  αντιγράψω την εικόνα ώστε να μπορέσω να σας την δείξω, αλλά μπορείτε να την βρείτε εδώ:
http://www.elle.gr/article.asp?catid=24772&subid=2&pubid=129543454
Ο τίτλος της παρουσίασης είναι αυτός:"Οι τάσεις της μόδας εμπνέουν το ντιζάιν"
Κοιτώ καλά καλά τη φωτογραφία και ένα πολιτισμικό το σοκ παθαίνω.
Τι συμβαίνει εδώ;
Όσοι ζούμε στην πρωτεύουσα, εδώ και χρόνια (δεν μπορώ να ξέρω αν το ίδιο συμβαίνει κι αλλού)συνηθίσαμε να βλέπουμε τους μετανάστες να μεταφέρουν τα πράγματά τους με φτηνές αλλά γερές  πλαστικές τσάντες .Τσάντες  που μπορεί εύκολα να βρει και να αγοράσει κανείς στα κεντρικά περίπτερα γύρω από την Ομόνοια προς ενάμισυ ευρώ. Και, έκπληκτη αντικρίζω το ίδιο καρό να έχει χρησιμοποιηθεί στο παλτό που φορά το μοντέλο στην εικόνα, όπως επίσης και στην καρέκλα υβρίδιο(διασταύρωση καρέκλας και μπάνιου).
Αναζητείται η έμπνευση........
Ω!!ο λόγος είναι πως είναι τα καρό στη μόδα. Φυσικά, αλλά αυτό δε σημαίνει πως όλα τα καρό είναι όμορφα,ή  πρέπει να βρίσκονται σε κάθε αντικείμενο ή κολακεύουν όσους τα φορούν.(Για παράδειγμα το παλτό και το μεσαίο σύνολο της εικόνας)
Εντάξει πολλοί πειραματισμοί έχουν ωραίο αποτέλεσμα μα,κάποια πράγματα που το μάτι μας έχει συνηθίσει αλλιώς, είναι δύσκολο να τα αποδεχτούμε σε διαφορετική χρήση.

Φαντάζεστε ένα μπλουζάκι ολόγυρα τυπωμένο με παπούτσια λόγου χάριν; ή με καρότα;θα  τολμούσατε να το φορέσετε;κι αν ναι,τότε που;οπουδήποτε;
Στερημένοι από έμπνευση -αλλά συχνά υπηρετώντας κι άλλες σκοπιμότητες-τα τελευταία χρόνια οι σχεδιαστές  δίνουν την εντύπωση πως υπονομεύουν την αισθητική προτρέποντας τους καταναλωτές  να υιοθετούν χρώματα και φόρμες που διαταράσσουν την αρμονία.

Σίγουρα η κοινωνία αλλάζει  και τα πράματα  εξελίσσονται αλλά αυτό που περιμένουμε να συμβαίνει  είναι να καλυτερεύει και όχι να  παρακμάζει......

Δεν χρειάζεται να είναι κανείς ειδικός για να αντιληφθεί τον τύπο ανθρώπου που μεθοδικά  προσπαθούν να κατασκευάσουν, μέσα από τη συστηματική " αντιαισθητική αγωγή", οι κυρίαρχες εταιρίες και τα φερέφωνά τους

Φτηνιάρικο λάιφσταϊλ, φτωχή γλώσσα, χυδαία πρότυπα, βομβαρδίζουν καθημερινά τον σύγχρονο άνθρωπο  μέσα από τα έντυπα και την τηλεόραση υπονομεύοντας τα κριτήρια, τα φίλτρα αντίστασης και την ελεύθερη βούληση του.

Στην προσπάθειά τους να  χειραγωγήσουν το κοινό και να εισάγουν  νέες καταναλωτικές συμπεριφορές, υποκαθιστούν τις πραγματικές ανάγκες με υποπροϊόντα, αντικαθιστούν τις λέξεις και τα νοήματα, θολώνουν τους δεσμούς του με τη φύση μπερδεύοντας  τα καλοκαίρια με τους χειμώνες ελέγχοντας τελικά ακόμη και την υγεία του.

Έτσι δημιουργούν τις κατάλληλες συνθήκες ομογενοποίησης .Συρρικνώνοντας
 την αισθητική, την φαντασία και την δημιουργικότητα.. .....

Φέτος τον χειμώνα το καρό print σε φούστες φορέματα, πανωφόρια και παντελόνια είναι από τις πιο καυτές τάσεις διάβαζα σε ένα από τα δημοφιλή περιοδικά. 
Αλήθεια,  πιο από τα παραπάνω σύνολα εκπέμπει "καυτό"; Κι ακόμη,που είναι η πρωτοτυπία όταν τα ίδια σχέδια κυκλοφορούν εδώ και χρόνια;