Τρίτη 25 Νοεμβρίου 2014

O μύθος της δούκισσας της Άλμπα

La troupe de Mlle Eglantine
Σήμερα η google έχει αφιέρωμα σε μια ιδιαίτερη προσωπικότητα, τον Ανρί ντε Τουλούζ-Λωτρέκ που σφράγισε με το ύφος του την τέχνη  των αρχών του 19ου αιώνα. Εμείς όμως θα πάμε να δούμε ένα  άλλο ενδιαφέρον πρόσωπο, αυτό της δούκισσας  Αλμπα (1926-2014)που φέτος μας άφησε για άλλους τόπους.Το κείμενο είναι από το news247 και αναδημοσιεύω κάποιο τμήμα του.

Γράφει ο Κωστής Χριστοδούλου
Η πιο πλούσια Ισπανίδα, σε τίτλους, περιουσία και... πλαστικές εγχειρήσεις έζησε μία πολύ ενδιαφέρουσα ζωή.
Φυσιογνωμικά θα μπορούσε να είναι χαρακτήρας βγαλμένος από ταινία του Αλμοδόβαρ ή επιστημονικής φαντασίας, τύπου «Πόλεμος των Άστρων». Είναι όμως αποτέλεσμα των απανωτών πλαστικών επεμβάσεων και μπότοξ στην προσπάθεια να ανακτήσει κάποια από την νεανική της ομορφιά. Όπως και να έχει η Μαρία ντελ Ροσάριο Καγετάνα Βικτόρια Εουχένια Φρανθίσκα Φιτς-Τζέιμς Στιούαρτ Σίλβα, ή απλώς η Καγετάνα όπως την ήξερε όλος ο ισπανικός λαός και οι φίλοι των γαλαζοαίματων, ξεχώριζε για πολύ σημαντικότερους λόγους. Πριν «αναπαυθεί» στα χώματα της Σεβίλης στα 88 της, η δούκισσα της Αλμπα – ο πιο μικρός σε μήκος από τους 40 τίτλους ευγενείας  που κατείχε, έζησε μία πολύ ενδιαφέρουσα ζωή ανάμεσα σε καλλιτέχνες, ταυρομάχους,και  φλαμέγκο. Τι και αν η πλουσιότερη Ισπανίδα πολίτης, της περισσότερη ζωή της την έζησε απλά τηρώντας την κουλτούρα και την παράδοση της ισπανικής κοινωνίας.
Νύφη ετών 85!
Μίας ισπανικής κοινωνίας που σοκαρίστηκε όταν η Καγετάνα στα 85 της ήρθε εις γάμου κοινωνίαν με τον κατά 25 χρόνια νεότερο της «κοινό θνητό» Αλφόνσο Ντίεθ. «Απο το Δουκάτο, το μόνο πράγμα που θέλει ο Αλφόνσο, είναι τη Δούκισσα», διατυμπάνιζε η Καγετάνα βλέποντας φωτογραφίες τους να γίνονται εξώφυλλα στον σκανδαλοθηρικό Τύπο, αναγνωρίζοντας ότι «στην Ισπανία, η νοοτροπία του κόσμου δεν είναι έτοιμη να δεχτεί ότι μια μεγαλύτερη γυναικά μπορεί να παντρευτεί ένα μικρότερο άντρα». Και αν για την ισπανική κοινωνία ο γάμος αυτός ήταν ένα σοκ, καταλαβαίνεται το σοκ των έξι παιδιών της  στην ιδέα ότι μπορεί να έχαναν από τα χέρια τους μία περιουσία που υπολογίζεται σύμφωνα με ορισμένες εκτιμήσεις ότι αγγίζει τα 3,5 δισ. ευρώ.

Τα ισπανικά media είχαν γράψει ότι είχε υπάρξει, μετά από παρέμβαση των παιδιών της, τηλεφωνική παρέμβαση του τότε βασιλιά Χουάν Κάρλος για την ακύρωση αυτού του γάμου, όμως κάπου φαίνεται ότι βρέθηκε η χρυσή τομή. Πριν τον γάμο η Καγετάνα πέρασε από τον συμβολαιογράφο και υπέγραψε την διαθήκη της όπου άφηνε όλη την περιουσία της στα παιδιά της.  Σε ότι αφορά την στάση των παιδιών της – που και αυτά έριξαν «νερό στο κρασί τους» και ανακοίνωσαν ότι θα παρευρεθούν στον γάμο της μητέρας τους αν και είναι αντίθετα – δεν δίστασε να ρίξει δημόσια την «χολή» της: «Ενώ τα παιδιά μου έχουν όλα πάρει διαζύγιο, δίνουν συμβουλές, σ' έμενα που παντρεύτηκα δυο άντρες με τους οποίους μόνο ο θάνατος με χώρισε».
Τα καλοκαίρια  στην Ίμπιζα..
Ο γάμος έγινε σε στενό κύκλο 30 ατόμων στο παρεκκλήσι μιας από τις ιστορικές κατοικίες της, το Ανάκτορο Ντουένιας της Σεβίλης. και το ζευγάρι αναχώρησε στην συνέχεια για μήνα του μέλιτος. 
 Μετά την λήξη της γαμήλιας τελετής η 85χρόνη τότε Καγετάνα δεν παρέλειψε να πετάξει τα παπούτσια της και να χορέψει ένα φλαμέγκο που είναι και ο αγαπημένος της χορός.
Με αυτό το φόρεμα  είναι αστεία!
Μια άλλη στιγμή όπου είναι πολύ νεώτερη
Μπορεί ο γάμος αυτός να κέρδισε τα φώτα της δημοσιότητας και αρκετά κρυφά και φανερά χαμόγελα εκείνος όμως  που έμεινε στην ιστορία είναι ο πρώτος της, το 1947 όταν σε ηλικία 21 ετών, η όμορφη τότε Καγετάνα θα παντρεύονταν τον επίσης αριστοκράτη Λουίς Μαρτίνεθ ντε Ιρούχο. Από τον γάμο με τον Μαρτίνεθ απέκτησε έξι παιδιά!
Σύμφωνα με τους δημοσιογράφους που καλύπτουν θέματα «γαλαζοαίματων» το νυφικό της ήταν πηγή έμπνευσης για αυτό της δούκισσας του Κέμπριτζ.
Στην πολυτάραχη ζωή της η ίδια θυμάται ως μία από τις πιο δύσκολες στιγμές τον ισπανικό εμφύλιο ο οποίος όταν ξεκίνησε η Καγιετάνα ήταν μόλις 10 ετών. 

Με τα χρόνια η δούκισσα της Αλμπα απέκτησε και έναν ακόμη τίτλο. Αυτόν της Ισπανίδας με τις περισσότερες πλαστικές επεμβάσεις στο πρόσωπο της οι οποίες όμως αντί να κρύβουν την ηλικία της είχαν μάλλον το αντίθετο αποτέλεσμα. Η ίδια δεν πτοήθηκε, συνέχισε να έχει την ίδια (και πιο έντονη) κοινωνική ζωή, πήγαινε στις αγαπημένες της ταυρομαχίες, σε κοσμικές εκδηλώσεις ακόμη και στην πρεμιέρα της τελευταίας ταινίας τους Τομ Κρουζ όταν ο Αμερικάνος ηθοποιός είχε βρεθεί στην Μαδρίτη. 

Φορούσε εντυπωσιακές τουαλέτες και ήταν παντού στο πλευρό του τελευταίου της συζύγου που “παραπονιόταν” ότι με όλη αυτή την ενέργεια που είχε η Καγιετάνα φάνταζε αυτός να είναι ο γηραιότερος. Γιατί όλα αυτά; γιατί ήθελε να είναι πάντα η πρωταγωνίστρια. 
Σε μία από τις τελευταίες της συνεντεύξεις σε κουτσομπολίστικο περιοδικό είχε πει «αν σε ξεχάσουν είσαι ένα τίποτα».
Ολόκληρο το δημοσίευμα εδώ:http://news247.gr/eidiseis/weekend-edition/1926-2014_vios_politeia_ths_kagetana.3155943.html

Η περίπτωση της Άλμπα όπως κατέληξε να προβάλλεται από τον τύπο μας δίνει την ευκαιρία να ανοίξουμε και να σχολιάσουμε πολλά σημεία,όπως τι σημαίνει ματαιοδοξία,πως είναι καλύτερα να αντιμετωπίζει κανείς τη μοναξιά,αλλά και τι σημαίνει αισθητική στην τρίτη ηλικία.

Η αισθητική -μια σημαντική παράμετρος για όλες τις επιλογές της ζωής και όχι μόνο για όσα επιλέγουμε να φοράμε- είναι αλήθεια πως σφραγίζει την εικόνα μας.Ούτε ο πλούτος ούτε η φυσική ομορφιά μπορούν να ισορροπήσουν τα λάθη που κάνουμε!

Η  Δούκισσα  το 1956. 
Οι ματαιόδοξοι άνθρωποι φαίνεται σαν να μην αναγνωρίζουν τη διαχωριστική γραμμή μεταξύ δημόσιου και ιδιωτικού.Το αποτέλεσμα είναι οι καθημερινές τους στιγμές να  προβάλλονται υπερβολικά από τα "φυλλάδες" της ενημέρωσης .Αλλά όταν είσαι ένα διάσημο πρόσωπο είναι πολύ δύσκολο να ξεφύγεις από αυτό το κυνήγι.
Και η Άλμπα όπως είχε δηλώσει, της άρεσε να εμφανίζεται στις σελίδες των κουτσομπολίστικων περιοδικών! . 
Εδώ με ένα φόρεμα που την κολακεύει πολύ
H κριτική είναι εύκολη αλλά πέρα από την αισθητική το γεγονός πως  η Αλμπα έφτασε  μέχρι τα 88 και είχε πολλά χρήματα (που συχνά  δεν είναι η λύση για τα πάντα)δεν σημαίνει πως δεν  είχε προβλήματα υγείας,όπως φαίνεται από τις φωτογραφίες της, που  είναι πολύ συχνά υποβασταζόμενη. Αυτό επίσης δεν σημαίνει πως κάποιος δεν έχει το νου του,ή έχει πάψει να χρειάζεται συντροφιά και επικοινωνία.
Κάθε άλλο,όσο περνούν τα χρόνια τόσο η επικοινωνία γίνεται η σημαντικότερη πηγή ικανοποίησης. Οι "εύκολοι¨" χαρακτηρισμοί από τα σκανδαλοθηρικά περιοδικά για την επιλογή της να έχει ένα σύντροφο σε αυτή την ηλικία συχνότερα είναι άδικοι και ειδικά όταν τους "φοράνε" σε άτομα που ελάχιστα γνωρίζουν για την προσωπική τους ζωή .
ο διάστικτο μοτίβο από τη γούνα λεοπάρδαλης  γίνεται για μας ο χιτώνας που συμβολικά μας προστατεύει..
Φιαλαρέσκεια, ματαιδοξία...ή επίκληση στις απόκρυφες δυνάμεις της γης;
Πολλές φορές και συνήθως ασυνείδητα εμείς οι άνθρωποι επικαλούμαστε τις γήινες αλλά και τις αόρατες δυνάμεις όταν χάνουμε τις σωματικές μας αντοχές ή θέλουμε να τις ενισχύσουμε και να πάρουμε κουράγιο.Τότε, οι ρίγες της ζέβρας και  της τίγρης ή το διάστικτο μοτίβο από τη γούνα λεοπάρδαλης  γίνεται για μας ο χιτώνας που συμβολικά μας προστατεύει..
Η τίγρης συμβολίζει  το θάρρος και τη δύναμη, η λεοπάρδαλη την αντοχή και την σταθερότητα και την ευελιξία η ζέβρα.
Πολλά από τα γυναικεία στολίδια φέρουν αυτούς τους συμβολισμούς αν  και σπανίως καθόμαστε να τους αναλύσουμε.
Μια χαλαρή  στιγμή 
Ένα άλλο χαρακτηριστικό της τρίτης ηλικίας είνα πως οι αισθήσεις εξασθενούν.Φυσικά αυτό δεν συμβαίνει σε όλους ούτε με τον ίδιο τρόπο και ένταση.Το αναφέρω εδώ γιατί πολύ συχνά βλέπουμε τους μεγάλους ανθρώπους να φορούν ή να περιστοιχίζονται από αντικείμενα με έντονα χρώματα σε ένα βαθμό υπερβολικό που δεν συνάδει με την ηλικία τους.Το ότι κάνουν χρωματοθεραπεία σας έχει περάσει  ποτέ από το νου;Αυτό είναι ένα λογικό συμπέρασμα όταν ξέρουμε πως η όραση έχει χάσει την οξύτητά της και το σώμα δεν αισθάνεται πλέον τις εντάσεις.
Όσο για τη ματαιοδοξία και την αναγκαιότητα των  πλαστικών εγχειρήσεων μπορούμε να πούμε πολλά αλλά καλύτερα κάποια άλλη φορά.