Έχω κολλήσει μέσα στο σπίτι αυτή την εβδομάδα με ένα κακό κρυολόγημα, με λίγη ενέργεια, αλλά και την ευκαιρία να κάνω περισσότερο ψάξιμο στις τάσεις της μόδας.
Τα τελευταία χρόνια ο χώρος ασπάζεται τις οικολογικές όσο και τις πολιτικές ανησυχίες των καιρών που ζούμε.
Η προστασία του περιβάλλοντος δεν εξαντλείται σε πρακτικές όπως η ανακύκλωση και ο ακτιβισμός μα ολοένα και περισσότεροι άνθρωποι από τον χώρο της μόδας αντιλαμβάνονται πως η αειφορία και άλλες οικολογικές πρακτικές πρέπει να απασχολήσουν και την παραγωγή και διακίνηση των ενδυμάτων. Αυτό οδήγησε με αργά βήματα στο ρεύμα που αποκαλείται «Eco-fashion», Βιώσιμη,Ηθική μόδα, κ.ά.
Σαν καταναλωτές έχουμε δικαίωμα να γνωρίζουμε πώς παράγονται τα προϊόντα που αγοράζουμε και ακόμη, αν είναι ασφαλή.
(δεν ξεχνάμε το Rana Plaza, το κτίριο στο Μπαγκλαντές που κατέρρευσε πέρυσι σκοτώνοντας πάνω από χίλιους εργαζόμενους στο ένδυμα)
Χρήσιμες πληροφορίες μπορούμε να βρούμε εδώ:
Η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή (Γ.Γ.Κ) έχει καθιερώσει τη δημοσίευση των εβδομαδιαίων ειδήσεων της Ευρωπ. Επιτροπής για μη ασφαλή προϊόντα (RAPEX) στην Ελληνική γλώσσα, στην ηλεκτρονική διεύθυνση http://www.efpolis.gr
Γραμμή Καταναλωτή-1520 - Παράπονα, Καταγγελίες, Ερωτήσεις.
Όμως εδώ θα εξερευνήσουμε τις τάσεις που έχουν αναπτυχθεί στην παγκόσμια βιομηχανία ενδυμάτων και κλωστοϋφαντουργίας, καθώς και τα εργαλεία αξιολόγησης που υπάρχουν.
Την προσοχή μου τράβηξε ένα σήμα που χρησιμοποιείται συχνά από τον κλάδο του ενδύματος :
Η Εκστρατεία Καθαρά Ρούχα (CCC) είναι η μεγαλύτερη συμμαχία εργατικών συνδικάτων και μη κυβερνητικών οργανώσεων η οποία επικεντρώνεται στη βελτίωση των συνθηκών εργασίας στις βιομηχανίες ενδυμάτων.
Συγκροτήθηκε στις Κάτω Χώρες το 1989, και μέχρι σήμερα έχει ενεργή δράση σε 15
Ευρωπαϊκές χώρες ενώ συνεργάζεται με ένα δίκτυο 250 οργανισμών σε όλο τον κόσμο.
Η Clean Clothes Campaign έχει αναπτύξει ένα «Κώδικα Πρακτικών Εργασίας για τις βιομηχανίες ενδυμάτων που συμπεριλαμβάνει και τα Αθλητικά είδη με βάση τις συμβάσεις των Ηνωμένων Εθνών και της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας.
Οι αρχές που ορίζονται στον κώδικα αυτόν περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων, ένα ελάχιστο όριο ηλικίας για την απασχόληση , απαιτήσεις ασφαλούς εργασίας, σαφές ωράριο εργασίας και το δικαίωμα σε αξιοπρεπή μισθό .
Παρέχει στήριξη στους εργαζομένους σε επείγουσες περιπτώσεις παραβιάσεων των κανόνων εργασίας και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.
Κινητοποιεί τους καταναλωτές και τους ακτιβιστές σε όλο τον κόσμο
να αναλάβουν δράση όπου διαπιστώνονται διακρίσεις εις βάρος των μελών
της Ένωσης και των υπαλλήλων, ανθυγιεινές συνθήκες εργασίας, την παρακράτηση των μισθών και των κοινωνικών ασφαλίστρων, τη βία σε βάρος των
εργαζομένων, καθώς και σε παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων των εργαζομένων.
Δημοσιοποιεί μέσω εκπαιδευτικών προγραμμάτων, διαφημίσεων, βιβλίων, και άλλα, πληροφορίες που σχετίζονται με την παραγωγή των ρούχων και την κατάχρηση των δικαιωμάτων εργαζομένων.
Ασκεί πιέσεις σε λιανοπωλητές και κατασκευαστές τόσο στην Ευρωπαϊκή Ένωση όσο και στις εθνικές κυβερνήσεις σε ζητήματα που αφορούν την εργασία και τις γενικές αρχές που πρέπει να εφαρμόζονται.
Δείτε περισσότερα:http://www.cleanclothes.org/about/principles/leadImage_medium
http://en.wikipedia.org/wiki/Clean_Clothes_Campaign
Το Κίνημα Ηθικής στη Μόδα (Εthical Fashion Μovement) προωθεί ρούχα από ανακυκλωμένα και φιλικά προς το περιβάλλον υλικά, που έχουν παραχθεί σε εργοστάσια που τηρούν τις εργασιακές συμβάσεις και τους κανόνες ασφάλειας και διατίθενται σε δίκαιες τιμές.
Από τις παλιότερες στο χώρο, η Μarina Spadafora έγινε γνωστή κατά τη δεκαετία του 1990 με τις συλλογές της από πλεκτά. Το έργο της εστιάζεται στα κοινωνικά και περιβαλλοντικά ζητήματα και πιστεύει ότι η ηθική και η αισθητική μπορούν να συμπίπτουν.
Από τότε, έχει συνεργαστεί με πολλούς οίκους όπως Ferragamo, Prada και Miu Miu.
Εδώ η Μαρίνα μιλά στο συνέδριο TED στη λίμνη Κόμο για το δίκαιο εμπόριο, και τη δύναμη που ο κάθε καταναλωτής έχει.
https://www.youtube.com/watch?v=-bscm3e_4kM
Συνεχίζεται
Τα τελευταία χρόνια ο χώρος ασπάζεται τις οικολογικές όσο και τις πολιτικές ανησυχίες των καιρών που ζούμε.
Η προστασία του περιβάλλοντος δεν εξαντλείται σε πρακτικές όπως η ανακύκλωση και ο ακτιβισμός μα ολοένα και περισσότεροι άνθρωποι από τον χώρο της μόδας αντιλαμβάνονται πως η αειφορία και άλλες οικολογικές πρακτικές πρέπει να απασχολήσουν και την παραγωγή και διακίνηση των ενδυμάτων. Αυτό οδήγησε με αργά βήματα στο ρεύμα που αποκαλείται «Eco-fashion», Βιώσιμη,Ηθική μόδα, κ.ά.
Σαν καταναλωτές έχουμε δικαίωμα να γνωρίζουμε πώς παράγονται τα προϊόντα που αγοράζουμε και ακόμη, αν είναι ασφαλή.
(δεν ξεχνάμε το Rana Plaza, το κτίριο στο Μπαγκλαντές που κατέρρευσε πέρυσι σκοτώνοντας πάνω από χίλιους εργαζόμενους στο ένδυμα)
Χρήσιμες πληροφορίες μπορούμε να βρούμε εδώ:
Η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή (Γ.Γ.Κ) έχει καθιερώσει τη δημοσίευση των εβδομαδιαίων ειδήσεων της Ευρωπ. Επιτροπής για μη ασφαλή προϊόντα (RAPEX) στην Ελληνική γλώσσα, στην ηλεκτρονική διεύθυνση http://www.efpolis.gr
Γραμμή Καταναλωτή-1520 - Παράπονα, Καταγγελίες, Ερωτήσεις.
Όμως εδώ θα εξερευνήσουμε τις τάσεις που έχουν αναπτυχθεί στην παγκόσμια βιομηχανία ενδυμάτων και κλωστοϋφαντουργίας, καθώς και τα εργαλεία αξιολόγησης που υπάρχουν.
Την προσοχή μου τράβηξε ένα σήμα που χρησιμοποιείται συχνά από τον κλάδο του ενδύματος :
Η Εκστρατεία Καθαρά Ρούχα (CCC) είναι η μεγαλύτερη συμμαχία εργατικών συνδικάτων και μη κυβερνητικών οργανώσεων η οποία επικεντρώνεται στη βελτίωση των συνθηκών εργασίας στις βιομηχανίες ενδυμάτων.
Συγκροτήθηκε στις Κάτω Χώρες το 1989, και μέχρι σήμερα έχει ενεργή δράση σε 15
Ευρωπαϊκές χώρες ενώ συνεργάζεται με ένα δίκτυο 250 οργανισμών σε όλο τον κόσμο.
Η Clean Clothes Campaign έχει αναπτύξει ένα «Κώδικα Πρακτικών Εργασίας για τις βιομηχανίες ενδυμάτων που συμπεριλαμβάνει και τα Αθλητικά είδη με βάση τις συμβάσεις των Ηνωμένων Εθνών και της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας.
Οι αρχές που ορίζονται στον κώδικα αυτόν περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων, ένα ελάχιστο όριο ηλικίας για την απασχόληση , απαιτήσεις ασφαλούς εργασίας, σαφές ωράριο εργασίας και το δικαίωμα σε αξιοπρεπή μισθό .
Παρέχει στήριξη στους εργαζομένους σε επείγουσες περιπτώσεις παραβιάσεων των κανόνων εργασίας και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.
Κινητοποιεί τους καταναλωτές και τους ακτιβιστές σε όλο τον κόσμο
να αναλάβουν δράση όπου διαπιστώνονται διακρίσεις εις βάρος των μελών
της Ένωσης και των υπαλλήλων, ανθυγιεινές συνθήκες εργασίας, την παρακράτηση των μισθών και των κοινωνικών ασφαλίστρων, τη βία σε βάρος των
εργαζομένων, καθώς και σε παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων των εργαζομένων.
Δημοσιοποιεί μέσω εκπαιδευτικών προγραμμάτων, διαφημίσεων, βιβλίων, και άλλα, πληροφορίες που σχετίζονται με την παραγωγή των ρούχων και την κατάχρηση των δικαιωμάτων εργαζομένων.
Ασκεί πιέσεις σε λιανοπωλητές και κατασκευαστές τόσο στην Ευρωπαϊκή Ένωση όσο και στις εθνικές κυβερνήσεις σε ζητήματα που αφορούν την εργασία και τις γενικές αρχές που πρέπει να εφαρμόζονται.
Δείτε περισσότερα:http://www.cleanclothes.org/about/principles/leadImage_medium
http://en.wikipedia.org/wiki/Clean_Clothes_Campaign
Το Κίνημα Ηθικής στη Μόδα (Εthical Fashion Μovement) προωθεί ρούχα από ανακυκλωμένα και φιλικά προς το περιβάλλον υλικά, που έχουν παραχθεί σε εργοστάσια που τηρούν τις εργασιακές συμβάσεις και τους κανόνες ασφάλειας και διατίθενται σε δίκαιες τιμές.
Από τις παλιότερες στο χώρο, η Μarina Spadafora έγινε γνωστή κατά τη δεκαετία του 1990 με τις συλλογές της από πλεκτά. Το έργο της εστιάζεται στα κοινωνικά και περιβαλλοντικά ζητήματα και πιστεύει ότι η ηθική και η αισθητική μπορούν να συμπίπτουν.
Από τότε, έχει συνεργαστεί με πολλούς οίκους όπως Ferragamo, Prada και Miu Miu.
Εδώ η Μαρίνα μιλά στο συνέδριο TED στη λίμνη Κόμο για το δίκαιο εμπόριο, και τη δύναμη που ο κάθε καταναλωτής έχει.
https://www.youtube.com/watch?v=-bscm3e_4kM
Συνεχίζεται